Igår blev hovedsagligt brugt på at konstruere diagrammer og foretage observation i frikvarterene på to byskoler: Fjordsgade og Læssøgade.
Dagen i dag blev brugt på at observere en idrætstime for en 3. klasse på Elisa Smiths skole, hvor vi også fik 16 besvarede culturalprobes tilbage, yes! Derefter besøgte vi en 3-4 klasses sfo og talte lidt med børnene om hvad de godt kunne lide. Det gik op for os at de to miljøer var meget forskellige - fra den strukturerede leg i en idrætstime til grupper af børn, der laver hver deres ting. Vi havde forventet SFO'en ville minde mere om et frikvarter, men mange af børnene var indenfor (pga vejret?) arbejdede med perler, var i puderummet, dramarummet, og hoppede ud af vinduerne (?).
Idrætstimen vidste os virkelig hvor kreative børn er, og hvor vilde de er. Det overraskede os at alle børnene var glade for idræt (efter eget udsagn), selv dem som vi havde vurderet til at de ikke kunne lide det. Hovedsagligt var børnene glade for boldspil som fodbold, men da de blev gevet fri leg var der mange, der var involveret i at bygge og konstruere baner at springe op af. Mange af børnene var også glade for musik.
Vi lærte også meget af læren omkring ikke kun hvordan børn indbyrdes kommunikerer, men også hvordan vi bør kommunikere til dem.
Vi fik rigtig mange interessante tegninger ind med vores cultural probes og har også taget nogle informative billeder...Hvis i opfører jer pænt kan det være de kommer op i dag.
fedt hvis i ville ligge noget op fra jeres cultural probes, så andre kan se havd i har fået ud af det!!
SvarSlet/Majken